Ackumulerad sparkvot visas inte rätt

Den ackumulerade sparkvoten i december visar i grafen 73% men i tabellen är värdet för samma datum 42%. Jag vet inte vad som är rätt men 42% är rimligt baserat på mina utgifter och inkomster förra året.

Kan du hjälpa mig med lite mer felsökning. Var det något som du gjorde dessförinnan? När jag kollar så verkar det tyvärr stämma.

Nej det blir fortfarande fel. Ändrar jag period till en lite längre och en period som har några negativa tal så räknar rätt i början men efter några månader så börjar det bli fel. Det verkar vara precis i april något händer, i mars hade jag väldigt stora utgifter så det blev negativ sparkvot. Kan du testa att lägga in ett par månader med negativa värden Jan?
Felet är inte linjärt heller. Jag kan tillägga att jag inte vet om det är tabellen eller grafen som räknar rätt, jag har inte räknat själv.

Hur går det med buggkrossandet? Felet kvarstår än tyvärr och det spelar ingen roll om jag väljer en period med eller utan negativa värden.

Låt oss boka in ett privat digitalt möte. För jag lyckas inte återskapa felet.

Mejla mig på support@spirecta.se så bokar vi ett digitalt möte. :+1:

Nu har det gått ett tag och felet består, vi hade ett samtal i somras tror jag. Hur går det? Finns det någonstans i utvecklingskön? Det vore skönt att spirecta skulle räkna rätt utan buggar i rapporten, speciellt när du tar upp den här rapporten som ett av dina 5 viktiga nyckeltal.

Jag tror tabellen är rätt men att grafen inte hämtar rätt värden.