Får inte upp mitt konto och kreditkort när jag vill importera transaktioner

Hej!

När jag vill registrera flera transaktioner på en gång så får jag ingen träff på något i ämnesraden. Jag har registrerat mitt lönekonto i Swedbank som en tillgång och mitt OKQ8 kredikort som en skuld. Som jag tolkar det borde jag kunna koppla mina transaktioner till något av dessa, men de kommer inte upp som alternativ. Vad missar jag?

Mvh, Johanna

Hej Johanna,

Jag tror att du hittar svaret på din fråga här:

https://forum.spirecta.se/t/lagg-till-eller-andra-konton-att-importera-fran/190

Om inte, återkom! :slightly_smiling_face:
Jan

Hej @janbolmeson ! Jag funderar på om det är så att det inte vore pedagogiskt att när nya kunder loggar in första gångerna möter de en stor ruta som säger typ “klicka här så sätter vi upp ditt spirecta tillsammans”. Jag tänker då att det är någon form av setup guide (som när man startar ny dator/mobil första gången) där man får en genomgång om hur programmet fungerar och man får göra några viktiga inställningar, t.ex. välja vilka konton som man tänker importera transaktioner ifrån och välja vilka tillgångar man inte vill kunna uppdatera manuellt. Jag tror för nya kunders skull vore det hjälpsamt :slight_smile:

Edit: Alternativt att defaultinställningen är att man kan importera transaktioner för alla sina tillgångar och att man aktivt måste välja att inte se överflödiga rader som man inte importerar transaktioner för.

1 gillning

Jättebra idé. Fungerar även på att man ska kunna sätta upp det automatiskt. Ska fundera lite hur man kan göra det.

1 gillning