Importera transaktioner automatiskt via BankID fungerar ej

Hej,

Älskar tjänsten men tyvärr fungerar inte den automatiska importen av transaktioner via BankID.

Får bara “Tyvärr har ett fel inträffat”.

Jag har provat med SBAB, Danske Bank och American Express. Ingen vill funka.

Är det någon här på forumet som har fått det att fungera?

Samma här. Försökte med Danske Bank

Hej och välkomna hit! Har ni raderat ev befintlig anslutning? Via inställningar->Min data->Bankanslutningar.

Radera så ingen finns kvar i listan.

Och testa om ni kan nå er bank via Tinks demo, https://demo.tink.com. Spirecta använder Tink för att ansluta till banken (Spirecta till Tink, Tink till bank).

Jag har inte gjort import sedan början av december, men då fungerade Remember. Skandia funkar inte.

Hej Muraks,

Tack för ditt svar!

Provade på Tink Demo och det fungerar utan problem.

Jag raderade alla tidigare kopplingar och försökte igen, samma fel.

Öppnar jag loggen ser jag:

Edit
Sitter på FireFox och har även provat med Edge och Safari.

Va bra att du testat det! Kan du skicka ett mejl till support@spirecta.se eller med “Hjälpknappen” och ta med det du skrev i inlägget?

Det är precis det jag rapporterat här:

Tycker det är lite oroväckande att det inte upptäckts genom tester och inte heller när det har rapporterats här i forumet…

Hej,

Jag gjorde det några dagar innan jag skrev på forumet.

Men det verkar fungera nu.

Håller med, känns som att de släpper vissa saker utan att testa det helt. Man måste dock ha i åtanke att detta är ett sidoprojekt och att det är jul/nyår.

Med tanke på bolagets ekonomi (460TSEK omsättning med vist förra året) gissar jag på att det är en person på deltid som gör allt (support, utveckling, drift). Det skulle inte överraska mig om den personen var ledig just nu.

Hej, har helt slutat med direktimport och helt gått över till Excelimport; funkar alltid.

Jag är otroligt allergisk mot allt manuellt arbete som jag förstår, utan då vill jag ha någon automatiskt. Det är en sak när man ska lära sig hur något fungerar att göra det manuellt för att se och förstå, men när man väl gjort det ska det automatiseras ASAP.

Verkar som att importen fungerar lite “random”. La till ett nytt konto (Coop) och då funkade importen direkt.
Tog bort anslutningen för mitt SAS-kort, och gjorde en ny. Funkade utan problem.
Gjorde samma med min anslutning till ICA, importen fungerar inte. Går inte att ansluta. (verkar dock fungera på Tink)

Igår funkade kopplingen till SEB igen iaf, märkligt…