Kan inte ansluta till skandiabanken och remember för import

Kan inte ansluta till skandiabanken eller remember för att göra automatisk import.
Det har funkat med båda men det var ett tag sen.

Felmeddelandena jag får.


Jag får samma fel som Re:membrer på Volvo och SEB…

Ja, vi har problem med det just nu. Jag hoppas att nästa veckas uppdatering löser det. Vi är även i kontakt med Tink kring det…

Om det inte löser sig, skulle ni kunna tänka er att hjälpa oss i veckan så att vi kan återskapa den tillsammans?

1 gillning

Absolut! Hör av dig så kollar vi på det.

Självklart, bara säga till eller ring om du vill! :+1:

//Björnen

Jag har samma fel med Handelsbanken. Har haft det ganska länge så det är inget nytt fel, det har inte funkat mer än under första veckorna när jag provade.

När det gäller Revolut däremot så får jag inte med några rader när jag försöker importera. Det blir tomt enligt nedan:

Ja, vi har tyvärr det här förbaskade - couldn’t create new credentials felet - som vi inte lyckas lösa. Vi har varit i kontakt med Tink flera gånger så felsökning pågår.

Jag kontaktar er privat via pm också.

1 gillning

Kan ni testa om det här fungerar nu?

Om det inte fungerar - kan jag be er att stänga anslutningen och aktivera den igen?

Om det inte fungerar - ta bort anslutningen och skapa den sedan igen.

Nej det fungerar fortfarande inte för Skandiabanken. Testade att radera
anslutningen. Får meddelandet

Provider ‘skandiabanken-bankid’ not found

Testade vid 18.35, om ni vill kolla loggar.

Kan du radera anslutningen helt och hållet och prova igen?

Jag menar såklart att jag raderade anslutningen, utan att det blev någon skillnad.

@janbolmeson du kan väl inte flytta tråden till fixat och klart om problemet inte är löst?? Eller åtminstone kommentera på varför du stänger den?

Haha, sorry. Jag trodde det var löst. Har haft ett par supportärende liggande på Skandia-banken, så jag trodde det var löst. Min miss. Är det fortfarande aktivt problem för dig?

Japp jag testade precis (och raderade alla anslutningar innan) och det fungerade inte. Men remember fungerar så den är delvist löst

Kan du testa här och bekräfta om det fungar:

Ja det gick att ansluta direkt via Tink!

Suck. Ska kolla på det. Och bara för att bekräfta du tog bort anslutningen helt och hållet och provade sedan att ansluta igen?

Japp både stängt och raderat alla anslutningar sen gå till import.

Felet uppstår redan när man väljer bank i listan, jag kommer inte ens till någon ruta för att fylla i personnummer och legitimera mig.

Jag lyckas inte ansluta till Skandiabanken. Jag kommer aldrig till någon BankID-inloggning och hittar följande fel i webläsarens nätverkstrafik (jag har bytt ut känslig info mot XXX):

{
	"data": {
		"log_msg": "\n
		XXX XXX (id: XXX, coa_id: XXX) used Tink Link.\n
		Status: FAILED.\n
		Message: Import accounts from tink wizard: Tyvärr har ett fel inträffat\n
		Provider: skandiabanken-bankid (id: 70)\n
		Connection id: XXX\n
		Tink Link URL: https://link.tink.com/1.0/credentials/add?client_id=XXX&scope=accounts:read,investments:read,transactions:read,user:read,credentials:read,identity:read,statistics:read&market=SE&locale=sv_SE&iframe=true&authorization_code=XXX&redirect_uri=https://app.spirecta.com/tink-callback&test=false&input_provider=skandiabanken-bankid\n"
	}
}

Jag har provat att ta bort och lägga till kopplingen, men det verkar inte hjälpa.

Har även hittat två “översättningar” som verkar saknas då jag får följande när jag försöker aktivera bankkopplingen under “Min data”->“Bankanslutningar”:
Screenshot from 2022-10-17 12-49-43
De fullständiga nycklarna som saknas är

settings.your_data.tink.activate_connection_modal.activation_title
settings.your_data.tink.activate_connection_modal.activation_fail

Jag är ny på forumet, så vet inte om jag kanske skulle startat en ny tråd istället för att låna denna? Det är ju egentligen inte riktigt samma fel som trådskaparen.

1 gillning