Önskemål: behålla aktivt vald tidsperiod i datumväljaren

Önskemål…
Finns det möjlighet att få till någon form av “Tillbaka-knapp” som gör att jag kommer tillbaks till föregående vy/sida med samma datum-inställningar som jag hade tidigare.
Nu har jag märkt att om jag ex väljer datumintervallet föregående år i “Jämför budget med utfall-rapporten”, sedan klickar mig in i någon kategori (för att titta på den i detalj) och därefter “backar webläsaren” för att komma tillbaks, så väljer Spirecta det nya året som datumintervall. Det är lite “störande” då man behöver göra om valet på nytt varje gång.
På samma sätt verkar det fungera på fler (kanske alla?) av de valbara rapporterna…?
Eller är det bara jag som missat att det finns en “Tillbaka-knapp” att använda för att komma tillbaks till föregående vy/sida och felaktigt “backar webläsaren” istället?

Spontant så finns inte den funktionen. Jag kan kolla på det. Det som jag brukar göra är att jag öppnar det i nya flikar. Då har jag alltid rapporten kvar i en flik i webbläsaren och kan t.ex. kolla på kategorier i detalj.

Ska fundera lite. :+1:

Tack @janbolmeson, det är väl ingen ”kritisk funktion” så sett, men skulle ändå ”förhöja upplevelsen” av Spirecta.
Tar med mig tipset om att öppna upp i en ny flik också tills vidare… :+1:t2:

Det finns däremot en sån funktion att gå tillbaka som man tror ska fungera så som du beskriver på vissa ställen, tex om du kollar i en lista över transaktioner, klickar och ändrar en transaktion. När du sparar den transaktionen får du valet att gå tillbaka till ”föregående vy”. Man kan tro att man kommer tillbaka till samma sida i transaktionslistan eller att samma filter används, det sker inte.

1 gillning

Instämmer @Muraks, har också ”märkt av detta”. Min upplevelse är att det fungerar ibland och på ”vissa sidor” men ofta inte.

Här har vi haft en sån diskussion tidigare. Vet inte om vi kom någonstans.

1 gillning

Jag vet att det tyvärr fungerar riktigt dåligt. Ska försöka ordna det nu de kommande veckorna.

Ni kan gärna hjälpa mig genom att posta flödet där det inte fungerar. Så får vi några testfall.