Ställer in tid i "Resultat över tid"-rapporten - kollar en transaktion - tidsinställning borta

Hej,

När jag kollar mina utgifter i “Resultat över tid”-rapporten så ställer jag in en tidsperiod (ofta från senaste transaktionsdatumet och 12 månader tillbaka - det får jag göra manuellt*) och granskar sedan. Ofta ser jag något som är underligt.

Då klickar jag på transaktionsgruppen för att kontrollera samtliga transaktioner för att hitta en förklaring. Sen gör jag eventuella justeringar. Klickar sen på “bakåt” i webbläsaren och då är det inställda tidsfönstret borta? Kan inte det sparas?

Ibland kommer jag ihåg att öppna transkationsgruppen i en separat flik. Men då uppdateras in resultatet om jag har gjort en ändring.

Tycker det känns krångligt, tyvärr…

*sidospår: Det skulle vara ett bra tidsfönster i “Resultat över tid”-rapporten; “Senaste 12 månader från senaste importerade transaktion”

Tack för dina tankar.

Ja, det här tyvärr inte något som jag kan fixa på ett enkelt sätt i närtid. Alla beräkningar görs i bakgrunden på servern och sedan visas bara resultatet i webbläsaren. Om du gör ändringar i någon annan flik så måste du tyvärr uppdatera (genom att hämta nyberäknad data).

Det gör du enklast genom att t.ex. lägga på en dag i periodväljaren och sedan läsa in den igen. Jag ska se om vi kan lägga till en knapp “uppdatera”-data.

Har du möjlighet att spela in en kort video med det här? Alt. att vi tar ett kort digitalt möte. För hos mig så fungerar det här. :cry: