Utgift hamnar i fel kategori

Vi har en väldigt återkommande utgift på mat från Willys. Den kom länge i rätt kategori automatiskt. Sen köpte jag en gång för flera månader sen en present på Willys och kategoriserade den utgiften därefter. Efter det så kategoriseras alla utgifter automatiskt som presenter. Jag har säkert handlat minst 50 gånger på Willys efter det och har varje gång kategoriserat om som mat, ändå fortsätter den att lägga sig på presenter. Går det att fixa på något sätt?

Hej @sagr ,

Det du kan göra är att skapa en importregel som tolkar alla framtida Willys köp som mat:

Jag gissar att det står Willys i transaktionen vilket du då kan använda som guide för att kategorisera inköpen korrekt.

Ett exempel:

Här är en guide för att skapa importregler: Importregler - din hjälp att spara tid vid import

Vore coolt om man kunde se de importregler som Spirecta gör automatiskt så som sagr beskriver och då in i de inställningar och välja “använd alltid för willys” men jag vet ju inte hur det är kodad bakom kulisserna så kanske är svårt? Eller att man kan få förslag på importregler? Känner nämligen igen mig i problemet som beskrivs här

1 gillning

Förstår dig, tar med mig det!