Rätta balansposter efter import

Hej! Har en fråga kring hur jag bör göra med tillgångarna efter att ha importerat utgifter. I vissa fall blir tillgångsposterna helt missvisande då jag tillgångarna justeras in nästkommande steg. Rekommenderar ni att enbart uppdatera tillgångarna efter import av utgifter så de stämmer överens med verkligheten? En manuell uppdatering alltså.

Det är tyvärr något som är bökigt första gången innan man är igång. Jag inser mer och mer efter feedback från er användare att det finns två sätt att jobba i Spirecta. Till följd av din kommentar skrev jag följande artikel:

Återkom gärna med din kommentar där. För det handlar till syvende och sist hur man vill göra, för det finns inget rätt svar.

Hej! Toppen, tack för svar. Ska läsa igenom artikeln och testa vad som fungerar bäst för mig och min situation. Återkommer med svar om jag har någon feedback :blush:

Eftersom det blir tokigt när man importerar bakåt i tiden, borde man inte börja med detta steget och importera allt man vill bakåt, om nu vill ha en månad eller vill vara ambiskös och köra 12.
Så uppdaterar man sedan med aktuellt värde på alla konton efteråt ?
Eller tänker jag tokigt som oftast nu ? :slight_smile:

Det går att fixa till om man importerar bakåt i tiden. Jag brukar hjälpa till med det via supporten. :+1:

Bara kontakta via Hjälp-knappen. Mer info finns här: