Sker det någon utveckling av Spirecta?

Min känsla är att det står ganska stilla och inte händer särskilt mycket med Spirecta. En sökning i #information-fran-spirecta efter “uppdatering” visar följande:

• 10 st matchande inlägg från 2020
  • 15 st från 2021
  • 19 st från 2022
  • 6 st från 2023
  • 1 st från 2024

Jag vill understryka att jag tycker att Spirecta är väldigt bra och användbart som det är. Det är inte så att jag efterfrågar större ändringar, men även buggfixar och mindre uppdateringar lyser med sin frånvaro vilket enligt min erfarenhet sällan är bra när det gäller mjukvarutjänster. Det har ju skrivits en del om “version-3”, är det något som pågår “bakom kulisserna” som jag missat?

Mest rädd att jag sitter och lägger in data i ett system utan framtid…

4 gillningar

Jag är också nyfiken på vad som händer och instämmer med ett verktyget är grymt.

I början var det febril aktivitet i forumet, och då diskuterades mycket buggar och förslag på funktioner. Mycket av detta kanske är löst?

Men det vore trevligt att höra hur det t.ex går med V3?

1 gillning

Jag tycker också att det går långsamt framåt. Särskilt på senaste. Tar typ lika lång tid för mig idag att bokföra mina utgifter som det gjorde vid starten. Hade hoppats på mer automatisering och förbättringar.

1 gillning

Hej,

Befogad feedback och ja:

Jag och @janbolmeson har haft för mycket att göra med Rikatillsammans och inte gett Spirecta den kärlek som är förtjänt.

Vi jobbar på en version tre som det pratas om:

Vi har en sandbox miljö som är enklare att navigera och där TINK ska fungera utan problem för samtliga typer av transaktionern.

Vi har en heltidsanställd utvecklare som jobbar på den versionen. Däremot har utveckligen under året gått långsamt dels pga att vi inte prioriterat Spirecta samt att programmeraren bor i Ukraina vilket påverkat hans möjlighet att jobba under året.

Jag ska återkomma med bilder på den nya versionen och efter den hektiska januarimånaden 2025 ska vi sätta en plan för Spirecta som vi ska hålla.

Jag är själv frustrerad över att vi inte kommit längre och förstår era farhågor!

Som svar på det här:

Spirecta har en framtid och vi ska ge Spirecta chansen 2025.

Tack för ert (enorma) tålamod.

9 gillningar

Tack för svaret @Oliver.Allemog ! Ser fram emot utvecklingen under 2025 :+1:

1 gillning