Sker det någon utveckling av Spirecta?

Hej,

En fundering, har ni planer att integrera AI agent till spirecta? Jag hade verkligen kunna tänka mig om det fanns ett API att låta en agent sköta hantering av min ekonomi, budget arbete och ta fram statistik månadsbaserad efter jag har hämtat mina kontoutdrag. Detta är ju precis AI’s styrka att analysera på faktisk data.

3 gillningar

Håller med! Har tänkt länge att bygga något själv med den grunden men inte riktigt fått tummen ur och skulle gladeligen betala för att få Spirecta att lösa det åt mig.

1 gillning

Hej @KristianM och @jpjp

@janbolmeson sitter just nu bredvid mig och jobbar med AI + RikaTillsammans nya hemsida. Jan är verkligen nere i “AI-träsket” skulle jag säga så på sikt kommer det bli naturligt att AI gör allt mer och mer i Spirecta ja.

Däremot är det inget vi arbetar med i nuläget men helt klart bland det viktigaste att göra för att ha en tjänst som är konkurrenskraftig framgent.

Vi vill att Spirecta ska ge mer tips än nuläget som är en stor verktygslåda, om du inte själv är en riktigt bra snickare är det svårt att få ut maximalt av Spirecta.

Motsatsen är såklart det långsiktiga målet!

1 gillning

Bra att ni utvärderar AI men ni borde inte vänta för länge och prioritera det för det kommer göra stor skillnad om ni sätter det rätt och kan vi kunder spara tid och får hjälp med katogarisering, hitta fel och automatiska åtgärder så kommer det göra stor skillnad. AI kan också komma med rätt prioriteringar och förslag till åtgärder.

1 gillning

Uppdatering 2025-08-08

Hej,

Tillbaka efter semester här på RikaTillsammans/Spirecta och vi har full fart på RikaTillsammans nya hemsida vilket tar energi/tid från Spirecta.

Efter att hemsidan är klar är nästkommande projekt att lansera Spirecta och då kommer jag få assistans från Jan i arbetet.

Får puffa för avsnittsserien vi gjort just nu kring Rikedomstrappan:

Ett verktyg/modell som vi på sikt vill ska byggas in i Spirecta för att hjälpa till på ens ekonomiska resa.

Kända problem i Spirecta för tillfället

Programmering

• Vi har nu skapat funktionen för att kunna prova den nya versionen med ens verkliga transaktioner från den nuvarande variationen med en liten knapp i högra hörnet. Därför kommer vi rulla ut beta-test försiktigt till er som hört av er och vill prova under hösten.

Hälsningar,
Oliver

2 gillningar

Uppdatering 2025-08-29

Hej,

Vi är totalt nerkörda i RTs hemsida och avsnitt på kort sikt.

Vår programmerare är nu klar med automatisk Tink import som ska hämta data automatiskt under 90 dagar för Bank-ID. Vi arbetar på att implementera det i den nya versionen.

Uppdaterade importer under veckan för csv/klistra-in:

• Amex

• Nordea

• Marginalen bank

Hälsningar,
Oliver

1 gillning

@Oliver.Allemog : Enkla och tydliga uppdateringar - det är så (enkelt) det ska vara. Och ibland kan det vara mer, ibland mindre.
Tack :folded_hands:
//CM Carlsson

1 gillning

Jätte bra med uppdateringar Oliver men jag kan inte låta bli att kommentera det uppenbara. Hade du accepterad det om du var betalade kund?

Förlåt Halebop ni kan inte smsa just nu, vi är tyvärr nerkörda att uppdatera Telias hemsida.

Förlåt YouTube, ni kan inte ladda upp nya videos, vi är tyvärr helt nerkörda med att uppdatera Google.

Förlåt Audi det går inte starta bilen, vi är tyvärr helt nerkörda att uppdatera Volkswagens hemsida.

Ett dotterbolag ska väl inte bli lidande för vad storebror har för sig?

1 gillning

Jag förstår vad du menar, vi försöker hela tiden ha den nuvarande versionen fungerande och svarar på supporten inom 48 timmar.

Det som blir lidande pga storebror är den framtida utvecklingen. Min upplevelse är att Spirecta i nuläget fungerar (för det mesta), ibland är vi för långsamma på att åtgärda importer tycker jag. Utöver det fungerar Spirecta i nuläget, skrivet med medvetenhet om att mycket kan förbättras.

Så jag tycker ändå att bilen går att starta även om det hade varit bättre med ny AC och nya däck såklart.

Sen är jag ärlig med att vi har ju inte uppfyllt den tänkte tidsplanen och det är väl sjuttonde gången som en plan för Spirecta inte hållit :sweat_smile::see_no_evil_monkey: Jag förstår vad du menar och jag är inte heller nöjd.

Spirecta är lillebror projektet som konstant får stå tillbaka för storebror RikaTillsammans. Vår programmerare jobbar iallafall på och jag har daglig kontakt med honom.

Hej! En lite uppdatering här hade varit trevligt :blush:

2 gillningar

Heller med dig @Sofie, det är dags nu med återkommande uppdateringar.

Ping @janbolmeson , ping @Oliver.Allemog :wink:

Uppdatering 2025-10-09

Hej,

Tackar för puffen @Sofie och @CMCarlsson ! Ber om ursäkt för uteblivna uppdateringar.

Jag och Jan har plöjt ner tid i RikaTillsammans nya hemsidan som vi smygvisar idag:

Vår programmerare jobbar vidare med att förbättra buggar/problem och jag får erkänna att vi har mer kvar att göra än vad jag hoppades.

Jan har hjälpt mig en del på sistone med att föra diskussionen med programmeraren + se till att jag är noggrannare i kravspec och att finna buggar.

I slutet av oktober ska vi ro RikaTillsammans hemsida i mål vilket kommer frigöra tid för Spirecta som vi har som nästa stora projekt att driva.

Tack för det eviga tålamodet,
Oliver

1 gillning

Uppdatering 2025-10-31

Hej,

Har skett uppdateringar av några manuella importer:

• SEB
  • Avanza
  • Nordea

Utöver det är det buggfixar som vår programmerare jobbat med. RT-hemsidan är i sin slutfas nu med en beta variant som vi börjat skicka folk till. Ska bli skönt att kunna släppa den! Jan har jobbat på den dagligen sen i juni.

Har inte mer kul än så att dela. Ha en trevlig halloween!

//Oliver