Kan man dela upp en transaktion i flera delar (t.ex. BRF-räkning med avgift, el och garage)?

Hej!

Kan man dela upp även i fler poster? Tänker mig bara ett plus tecken med en till rad?

Jag får t.ex en räkning från min Brf som innehåller följande poster:

  • Brf Avgift
  • Garageplats
  • Elförbrukning

Ja, det är inga problem. Se nedan:




Håller med om att det vore enklare med en plusknapp för ny rad, men jag känner att jag behöver prioritera andra områden i Spirecta som sparar mer tid än den här. Det här går ju att göra som ovan. :slight_smile:

Tack! Ja, lite krångligt att göra det där varje månad… men förstår att det finns annat att prioritera. Kanske bara skapar några manuella transaktioner och raderar posten i kontoutdraget… ska testa mig fram.

Btw - kan man spara återkommande manuella transaktioner? Det hade ju varit bra - men kanske går emot automatiseringstänket.

Jag har funderat på det och det kanske kommer. Risken som jag ser det är att det kommer att göra att saldona inte stämmer på grund av att man tar med det två gånger. Min plan är nämligen att inom kort hämta information från bankerna automagiskt och då blir det svårare att “bara skippa” den transaktionen i importen.