Kan man dela upp en transaktion i flera delar (t.ex. BRF-räkning med avgift, el och garage)?

Hej!

Kan man dela upp även i fler poster? Tänker mig bara ett plus tecken med en till rad?

Jag får t.ex en räkning från min Brf som innehåller följande poster:

  • Brf Avgift
  • Garageplats
  • Elförbrukning

Ja, det är inga problem. Se nedan:



Håller med om att det vore enklare med en plusknapp för ny rad, men jag känner att jag behöver prioritera andra områden i Spirecta som sparar mer tid än den här. Det här går ju att göra som ovan. :slight_smile:

Tack! Ja, lite krångligt att göra det där varje månad… men förstår att det finns annat att prioritera. Kanske bara skapar några manuella transaktioner och raderar posten i kontoutdraget… ska testa mig fram.

Btw - kan man spara återkommande manuella transaktioner? Det hade ju varit bra - men kanske går emot automatiseringstänket.

Jag har funderat på det och det kanske kommer. Risken som jag ser det är att det kommer att göra att saldona inte stämmer på grund av att man tar med det två gånger. Min plan är nämligen att inom kort hämta information från bankerna automagiskt och då blir det svårare att “bara skippa” den transaktionen i importen.

Tia

Missat denna bra uppdelning. Men ser och förstår inte hur jag gör det med BankID import. Är det bara vid klipp klistra det finns eller gör jag bara fel?

Med vänlig hälsning,
Björnen

Det borde finnas i steg 3 när du kategoriserar också. Eller, är det jag som har otur när jag tänker?

Detta borde väl också va en sak som skulle kunna lösas med fördefinerade mallar som vi pratade om i söndags?

1 gillning

Ja, jag spenderar helt klart mest tid på att dela upp återkommande transaktioner i mina importer. Här är två konkreta exempel:

4 x Bolån - Delas upp (4 ggr) i 1. Ränta och 2. Amortering
Brf - Delas upp i 1. Avgift + 2. Parkeringsgarage + 3. Cykelparkering + 4. El +…

Skulle vara super om man kunde sätta upp en mall eller liknande för detta.

2 gillningar

Vill bara säga att jag är på bollen, dock kan jag inte lova någon deadline tyvärr just nu. Låt mig få återkomma.

1 gillning